Frågor & svar

Hur får jag mina biljetter? Hur får jag mina biljetter?
När spelas matchen? När spelas matchen?
Var sitter jag på arenan? Var sitter jag på arenan?
Finns det barnbiljetter? Finns det barnbiljetter?
Sitter vi tillsammans? Sitter vi tillsammans?
Behöver vi legitimation när vi beställer biljetter? Behöver vi legitimation när vi beställer biljetter?
Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"? Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?
Ingår alla avgifter i era priser? Ingår alla avgifter i era priser?

Hur får jag mina biljetter?

Oavsett om du bokar biljetter till AC Milan, Inter Milan, AS Roma, SS Lazio, Fiorentina eller Juventus, så levereras dina biljetter till ditt hotell i Italien. Biljetterna levereras dagen innan match. Det är ABSOLUT NÖDVÄNDIGT att ni till 100% uppger korrekta hotell uppgifter, eftersom vi inte har möjlighet att dubbelkolla dessa uppgifter. Leveransen av era biljetter sker endast enligt de uppgifter ni har uppgett, varken vi eller vår agent i Italien dubbelkollar de uppgifter ni har gett oss!
Åter till frågor & svar

När spelas matchen?

Matchens exakta datum och klockslag fastslås ca 4-10 dagar före matchhelgen. Helgmatcher spelas alltid lördag eller söndag medan matcher på vardagar alltid spelas tisdag eller onsdag. Matchens starttid kan variera kraftigt, men avspark sker vanligtvis någon gång mellan 15:00 och 22:00. Detta MÅSTE du tänka på när du planerar din resa till Italien, då vi inte byter, återbetalar eller återtar biljetter till matcher i Italien som spelas inom ovanstående dags- och tidsperioder. Vi tar inte kontakt med dig om slutgiltigt matchdatum och tid för avspark, men vi försöker om möjligt skriva slutgiltigt datum på vår hemsida 3-5 dagar innan matchhelg. Matchbiljetterna trycks vanligtvis flera veckor i förväg, så det är ditt eget ansvar att dubbelkolla exakt datum och starttid i lokalpressen eller på officiella webbplatser.
Åter till frågor & svar

Var sitter jag på arenan?

Du placeras alltid bland hemmalagets supportrar eller på en neutral sektion. Därför får du absolut inte bära tröjor, mössor halsdukar eller annat med motståndarlagets färger eller logga. Du får inte heller visa att du håller på motståndarlaget. Följer du inte dessa regler kan du nekas inträde till stadion eller komma att bli avvisad. När du beställer biljetter väljer du själv platskategori. Då får du också en närmare beskrivning av kategorierna. Vi kan inte garantera eller beställa bestämda platser inom kategorierna. Vi kan bara garantera att ni får platser inom kategorierna!
Åter till frågor & svar

Finns det barnbiljetter?

Nej, vi har inte tillgång till barnbiljetter på denna site. Om man kan köpa barnbiljetter direkt på arenan vet vi inte, men här säljer vi en typ av biljett, oavsett ålder!
Åter till frågor & svar

Sitter vi tillsammans?

Beställer du mer än 3 biljetter kan ni riskera att delas in i grupper på olika platser på arenan. Ni kan alltså komma att delas upp 2+2, 2+3, 3+3, 2+2+3 etc eller direkt bakom/framför varandra. Anledningen är att det är klubbarna som fördelar våra platser, och vissa gånger går det inte att få ihop pusslet, och då kan det bli nödvändigt att dela upp er. Vi garanterar dock att ni aldrig får sitta ensamma, för att förtydliga så får ni ALDRIG enstaka platser. Om inte alla sitter tillsammans kommer vår agent göra allt för att ni ska få sitta på samma sektion på arenan, men detta kan ej garanteras. Det är dock sällan delning av grupper sker, men i vissa matcher under säsongen krävs det.
Åter till frågor & svar

Behöver vi legitimation när vi beställer biljetter?

Ja, det italienska fotbollförbundet kräver födelsedatum, nationalitet samt passnummer från samtliga som beställer biljetter. Därför blir ni också ombedd att uppge denna information under bokningsprocessen. Det är alltså INTE uppgifter som vi ska använda, utan uppgifter som vi ger vidare till det italienska fotbollförbundet och klubbarna. För vissa matcher krävs även en kopia av ditt pass, dvs sidan med ditt foto och födelsedatum.
Åter till frågor & svar

Vad betyder det att mina biljetter är "på förfrågan"?

Till vissa matcher, behöver vi få beställningen bekräftad från hemmalaget. Detta sker normalt mycket snabbt och senast följande arbetsdag (ej helg eller helgdag). Rent praktiskt skickas dina vouchers/e-biljetter till din e-post adress så snart din bokning "på förfrågan" är bekräftad från hemmalaget och din betalning är godkänd. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad (vanligtvis vid utsålda matcher), så skickar vi dig ett e-post meddelande där vi informerar om detta, och om möjligt erbjuder er alternativa datum. Om din bokning "på förfrågan" inte blir bekräftad dras naturligtvis inga pengar från ert kort.
Åter till frågor & svar

Ingår alla avgifter i era priser?

Ja, priset du betalar hos oss inkluderar biljettpriset till klubben och avgifter till vårt ombud och oss. Då vårt ombud ItaliaTeam är officiell samarbetspartner med alla klubbar i Serie A i Italien, är alla priser, inklusive avgifter, godkända av såväl ItaliaTeam som klubbarna. Avgifterna till klubben, ItaliaTeam och oss innebär att det kan vara stor skillnad på det pris du betalar här och det pris som står på biljetterna, speciellt vid stormatcher som t ex mot Juventus, AC Milan, Inter Milan, AS Roma, SS Lazio, i lokala derbys, Champions League, European League matcher samt säsongens sista match. Ticmates avgift ligger vanligtvis på 10-20%.
Åter till frågor & svar

 

08-446 808 44 08-446 808 44 E-post E-post
Kundvagn